گزارش جالب اسرائیل از توان حزب الله لبنان
نظام نوین اسلامی
جهان زیر سایه ی اسلام

* فلسطینی‌های امیدوار دیگر از اسراییل نمی‌هراسند

حماس به فتح در نوار غزه اجازه خودنمایی داده است تا توسط نمایندگان سازمان ملل در فلسطین به‌عنوان یک دولت ناظر شناخته شوند. علاوه براین، به نظر می‌رسد که چهار جریان داخلی حماس قرار است که اختلافات خود را با رهبری خالد مشعل کنار بگذارند. این تحول ناگهانی آگاهی جدیدی را نوید می‌دهد.

فلسطینی‌ها دیگر از اسراییل نمی‌هراسند و یک بار دیگر به آینده‌شان امیدوار شده‌اند. نشانه این اعتماد به نفس جدید این است که اخیراً چند صد هزار نفر از آنها دور هم جمع شده‌اند تا به سخنرانی رهبران خود گوش دهند بدون آنکه ترسی از بمباران اسراییلی‌ها داشته باشند.

* اسراییل در مخمصه بدی گیر افتاده است

در طول جنگ، مقاومت فلسطین(به‌جای موشک‌های ۸ کیلومتری خود) از چند موشک جدید با برد ۱۲۰ کیلومتر استفاده کرد. آنها بدون مشکل به گنبد آهنین نفوذ کردند، گنبدی که فقط برای جلوگیری از نفوذ موشک‌های ابتدایی طراحی شده بود. اگر ما این قابلیت را با چشم‌انداز حزب‌الله در لبنان در نظر بگیریم، این بدان معنا خواهد بود که اسراییل در حال حاضر در مخمصه بدی گیر افتاده است. پدافندهای اسراییلی، که برپایه «عمق استراتژیک» طراحی شده بودند در حال حاضر از کار افتاده‌اند. اسراییل دیگر قادر به دفاع نخواهد بود.

در تل‌آویو، سرویس‌های اطلاعاتی اعلام می‌کنند که از زمان جنگ ۲۰۰۶ ظرفیت حزب‌الله برای بمباران کردن اسراییل ۴۰۰ برابر شده است. (بله، این خطای تایپی نیست، شما درست خوانده‌اید، «چهارصد برابر»). در صورت وقوع جنگ منطقه‌ای، اسراییل در عرض چند ماه با خاک یکسان خواهد شد.

*تضیف اسراییل و قوی شدن تدریجی حزب‌الله از سال ۲۰۰۶

این تعادل جدید قدرتها زمانی آشکار می‌شود که آن را با حملات اسراییلی‌ها مقایسه کنیم. حمله به لبنان در سال ۲۰۰۶، ۳۳ روز طول کشید، حمله به غزه در سال ۲۰۰۹، ۲۲ روز ادامه داشت، و آخیرین حمله تنها ۸ روز به طول انجامید.

در طول جنگ ۲۰۰۶، حدود ۲۰۰٫۰۰۰ اسراییلی مجبور شدند که برای در امان ماندن از حمله انتقام جویانه حزب‌الله به پناهگاه‌ها بروند ولی این بار، حدود ۲٫۰۰۰٫۰۰۰نفر از آنها از ترس موشک‌های فلسطینی به پناهگاه‌ها فرار کردند. در اواسط نوامبر ۲۰۱۲، سربازان اسراییلی بعد از هشدار به حمله موشکی فلسطینی‌ها، به پناهگاه «کریات ملاکی» در جنوب اسراییل پناه برند.

*موشک‌ها ساخت ایران بود

برای اولین بار، فلسطین، حزب‌الله و تهران اعلام کردند که این موشک‌های جدید ساخت ایران است. در همان زمان، ایران برتری خود را در زمینه محدود، ولی مهم فناوری هواپیماهای بی‌سرنشین به رخ کشید. یک هواپیمای بدون سرنشین بزرگ، که از راه دور و توسط حزب‌الله کنترل می‌شد، توانست سراسر خاک اسراییل را، از لبنان تا دیمونا، بدون توقف طی کند.

این هواپیما تنها زمانی شناسایی و منهدم شد که از بالای راکتور هسته‌ای عبور کرد. با این حال، زمانیکه هواپیمای بی سرنشین آمریکایی در خاک ایران متوقف شد، سپاه پاسداران توانست کنترل آن را بدست گرفته و آن را بر زمین بنشانند بدون آنکه نیازی به منهدم کردن آن داشته باشند.

* تغییر کامل دیدگاه تلاویو

دیدگاه تلاویو به طور کامل تغییر کرده است. حدود ۶۴ سال بود که اسراییل از جنگ سرد سود می‌برد و هربار امیدوار بود که زمین بیشتری را تصرف کند. ولی حالا تلاویو مجبور است به هر قیمتی که شده از تنش و درگیری پرهیز کند، زیراکه در صورت بروز درگیری جان سالم بدر نخواهد برد.

* ما هرگز اسراییل اشغالگر را به رسمیت نمی‌شناسیم

حالا دیگر به‌راحتی می‌توان فهمید که شعارهای حماس تغییر کرده است. خالد مشعل در سخنرانی‌ خود برای اولین بار اعلام کرد که «فلسطین سرزمین ماست، از دریای مدیترانه تا رود اردن، از شمال تا جنوب. ما امتیازی به کسی نخواهیم داد(…) و یک سانت یا قمستی از آن را به کسی واگذار نمی‌کنیم».

به عبارت دیگر، او نه تنها ادعای غزه و کرانه غربی را داشت، بلکه قیومت تمام فلسطین، و آنچه که اکنون اردن خوانده می‌شود را نیز طلب می‌کرد. با توجه به نامه سازمان ملل و به رسمیت شناختن فلسطین و انصراف «محمود عباس» از «حق بازگشت»، حماس راه حل دو دولت را رد می‌کند و راه حل یک دولت را می‌پذیرد – موضعی که دقیقا همراستای موضع ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ می‌باشد. خالد مشعل ادامه داد «ما هرگز اسراییل اشغالگر را به رسمیت نمی‌شناسیم (…) اسراییل هیچ مشروعیتی ندارد، مهم نیست که این مسئله چقدر طول بکشید.»

*حمایت تلاویو از حمله به سوریه

در مقابل، این وضعیت جدید، بدون شک تلاویو را وادار می‌کند که از پروژه پاریس، لندن و دوحه حمایت کند، پروژه‌ای که هدف آن بر هم زدن توافق صلح میان آمریکا و روسیه قبل از فوریه و اجرای حمله به سوریه است. این، در واقع، آخرین فرصت اسراییل برای آغازیک ماجراجویی نظامی است.

  • منبع: فارس

میزبان مارکت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط سید محمد علمداری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 4644
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1